PROGRAM SZKOLENIA
Specyfika pracy z klientami
- oczekiwania – z czym przybywa klient?
- możliwości – czy i w jaki sposób mogę mu pomóc, jaki mam potencjał opcji?
- komunikacja z klientem: rzeczowość i przejrzystość komunikatu, empatia bez „litowania się”, asertywność
- możliwe punkty wystąpienia stresu i negatywnych emocji u klienta
- grupy tzw. wykluczenia społecznego – krótkie omówienie specyfiki i możliwości pomocy
Narzędzia, czyli czym dysponuję tu i teraz?
- wygląd, strój, wizerunek zewnętrzny
- umiejętności mimiczne, wyraz twarzy
- umiejętności werbalne – ton głosu, dykcja, modulacja, akcent, siła głosu
- empatia, życzliwość, podejście do klienta zewnętrznego, entuzjazm i optymizm
- wykształcenie, wiedza, doświadczenie
- motywacja i chęć działania
- savoir vivre, czyli kultura zachowania, spokojna pewność siebie
- urządzenia i pomoce związane z moim stanowiskiem
- zrozumienie wizji, misji i działania mojego urzędu
- możliwość konsultacji i pomocy odgórnej
- „esprit de corps”, czyli siła jedności zespołu
Wizerunek oczekiwany pracownika urzędu
- kreacja wyglądu zewnętrznego – porady wizażowe
- savoir vivre, czyli prosty kod zachowania z klasą
- elegancja ruchu i gestu
- odbiór nastroju i stanu emocji
- mimika, wyraz twarzy, skupienie, życzliwość, uśmiech
- „fasada specjalisty” – uwaga na rutynę!
Wizerunek wewnętrzny – osobowość pozytywna urzędnika
- automotywacja – fikcja czy fakty?
- automotywacja – walory i przeszkody, czyli co myślę o sobie?
- chęć – czyli „Mój Boże, spraw, aby mi się tak chciało, jak mi się nie chce !”….
- entuzjazm – jak go zdobyć i utrzymać i w ogóle po co nam entuzjazm?
- ‘magia w pracy’ – wpływ na otoczenie, empatia, docenienie, pochwała, asertywność
Komunikacja werbalna
- komunikat własny, informacja, referowanie, streszczenie, skrót kreatywny
- techniczne umiejętności werbalne
- artykulacja, dykcja, modulacja, dynamika
Elementy prawidłowej komunikacji i wypowiedz
- wysokość głosu
- intonacja
- uprzejmość
- ton
- zrozumiałość
- tempo
- wymowa
Asertywność w codziennej praktyce
Typy zachowań
Asertywność a komunikacja z klientem
Stres urzędnika związany z obsługą klienta, przyczyny i sposoby opanowania stresu
- agresja
- brak szacunku
- nachalność
- wygląd i zachowanie
- niechęć do zrozumienia przepisów i ich realizacji
Przyczyny stresu klienta urzędu
Skutki stresu
WYKŁADOWCA
Trener, szkoleniowiec, coach, autor szkoleń, pisarz, aktor, prezenter TV. Od 1993 współpracujący z TVP. Prowadził m.in. programy „Sami o sobie”, autorski program „Stres ma wielkie oczy”, „Mama i ja”, Kawa czy herbata”, „Orzeł czy reszka” (o historii pieniądza w Polsce wg własnego scenariusza). Odbył ponad 10000 koncertów, pokazów, szkoleń, sympozjów, imprez plenerowych (m.in. pikniki RMF FM oraz plenery „Kawy czy herbaty” TVP 1). Był dyrektorem naczelnym w Agencji Artystycznej ART MYSELF, dyrektorem ds. TV i kreacji w LOGO ART, dyrektorem kreatywnym w PR & PROM „SEVENTH”, Main Research Managerem w BSTM MIND SOCIETY, Menadżerem Kreacji w „BRZ ART.” etc. Prowadził autorskie seminaria i szkolenia od 1986 certyfikowane od 1994. W 2000 roku wygrał zawody trenerskie na specjalistycznym zgrupowaniu szkoleniowym i otrzymał tytuł LEADER of MIND TRAINERS. Wykształcił kilka pokoleń trenerów biznesu. Jest autorem unikatowego w Polsce szkolenia antystresowego dla urzędników i pracowników biurowych. Ambasador Marek Luksusowych i szkoleniowiec prezentacji koncernu DIAGEO. Autor szkolenia z event marketingu w praktyce promocyjnej, programów szkoleń antystresowych i negocjacyjnych dla VIP-ów, biznesmenów i prezenterów. Prowadzi treningi rozwoju kreacji pozawerbalnej, krasomówcze i pro sprzedażowe szkolenia z wykorzystaniem technik aktorskich, a także seminaria techniki wystąpień publicznych dla trenerów, działaczy, przywódców i polityków oraz celebrytów, m. in. wspólnie z prof. Jerzym Bralczykiem oraz z dr. Robertem Busztą. Ma 34 lata doświadczenia w prowadzeniu szkoleń. Liczba uczestników jego szkoleń, warsztatów i seminariów to nawet 2.000 osób rocznie.
|
|
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Miejsce szkolenia: Warszawa
- Cena udziału w szkoleniu: 690 zł
- Cena obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i wydanie zaświadczenia, obiad, przerwy kawowe.
|